torsdag 3 januari 2013

Missad tävling och träning. Jäkla sjukdom!

Efter en hel vecka med dålig motivation, började jag känna ett enormt sug att köra ett pass ute på söndagen drygt en vecka innan julafton. Passet kändes lugnt, men jag störde mig lite på att man inte kunde köra utan att vara på helspänn på asfaltsvägar där det låg en hel del modd. Som tur var, var de grusvägar jag valde riktigt bra, men vid en av gårdarna stod det två lösa, stora hundar utan uppsikt och jag blev lite nervös. När jag passerade dem, luktade de lite på mig och jag tänkte, "vad skönt", men när jag tittade ned till höger såg jag att de hade beslutat att jaga mig och den ena hunden började att skälla och jag skällde tillbaks. Fan, håll hundarna i ett begränsat område, så vi som inte är vana vid att bli jagade slipper att skita ned cykelbyxorna när vi är ute på en mystur! Trots detta var det ett bra pass. Senare på dagen undrade svärfadern om jag skulle köra söndagsspinningen. Jag hade inte tänkt det och passet hade varit fullbokat sedan några dagar tillbaka. Jag valde att chansa och gick till Friskis & Svettis med förhoppningar om att någon skulle vara försenad. På plats visade det sig att det inte bra var jag som tänkte så, men jag lyckades få en plats. Jäklar vad benen kändes bra.


På tisdagen när jag hade skola, körde jag lite benpress och andra styrkeövningar på lunchen. På kvällen sedan blev det ett testcykelpass i klubblokalen med Ken och här kunde jag ta i ordentligt och det kändes som jag hade oändligt med energi. På ondagen blev det ett jättemysigt pass utomhus i snö med några LCK:are. Här kändes det lite märkligt i kroppen.

Nu var det torsdag och dags för etapp 7. Kroppen kändes jättekonstig och jag antog att  min dotter hade smittat mig då hon kräkts i veckan plus att min sambo också hade sjuknat in. I två dagar var jag sjuk och sedan började det kännas bättre, men på julafton blev jag illamående och det förvärrades dagen efter. Sen kändes det som om jag var på bättringsvägen, men då fick jag halsont och blev sängliggande i tre dagar. Idag känns kroppen bra, men det gör fortfarande lite ont i halsen och jag hostar en del. Hoppas att kunna köra igång snart med tränigen, på riktigt.

Nu ligger jag över 12 minuter ifrån totalledningen i PTdE och jag vette fan om det går att hämta in nu när jag missat så mycket träning på juluppbehållet. Bara att bita ihop och köra så gott det går antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar