lördag 5 januari 2013

Andra passet 2013

Efter nästan tre veckor av inaktivitet p.g.a. sjukdom har jag nu kört mitt andra pass. Eftersom det gick så bra sist bestämde jag mig för att ta ett långpass på min dubbade vintercykel i måttligt tempo upp på Kinnekulle. Termometern visade 0-1 C° när jag gav mig iväg. Det gick riktigt fint i dimman och tyckte att jag hade klätt mig lite för varmt, men när jag hade ca. 2 mil kvar efter 5 körda började jag frysa lite och kände mig tömd på energi. Det enda jag kunde tänka på, på resten av sträckan, var vad jag skulle äta när jag kom hem. Nu ska jag vara frisk har jag tänkt mig och försöka träna redigt inför kommande PTdE etapp som ska vara 70 km lång. Hoppas tekniken håller hela sträckan bara.


















När det är sådana temperaturer, behöver man en hel del kläder när man ska ut på en träningsrunda. Detta hade jag på mig:
  • Kortärmad åtsittande underställströja
  • Långärmad underställströja
  • Långärmad tröja
  • Vinterjacka med tre ryggfickor (Adidas)
  • Cykelbyxor (Craft)
  • Underställsbyxor
  • Löpartights (Craft)
  • Tjocka strumpor
  • Vintercykelskor (Shimano)
  • Buff runt halsen
  • Åtsittande mössa
  • Hjälm (Bell)
  • Lobster vinterhandskar (Hestra)
  • Glasögon som jag valde bort under turen, då de blev blöta hela tiden och det gick bättre utan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar