fredag 14 december 2012

Etapp 6

Veckan som gick efter etapp 5 tränade jag inte en enda gång. Jag hade helt enkelt inget sug alls och bestämde mig för att inte röra mig en meter. Jag fick lite dåligt samvete och var igen osäker på om jag tappade form eller inte, men etappen gick ju rätt bra ändå. Den började med att gå utför och sedan rätt upp mot "pärlporten". Det fanns en liten knöl med några hundra meter utför som man fick ta vara på och få lite vila, men sedan rätt upp igen typ 7-8 km. De enda chanserna till att få lite vila, utöver knölen, var när det blev en lutning på kring 4-6%. Jag sög in dem och körde på med hög puls och tungt flås. Kändes rejält i bröstet och luftvägarna efteråt, men inga bestående men. I början tog jag en liten ledning, men det dröjde inte länge fören Tommy Evaldsson låg bredvid mig, tog ledning och sedan utökade den med dryga två minuter när han till slut nådde mållinjen. Imponerande! Skönt ändå att jag fick näst bästa tid och det är jag riktigt nöjd med. Nu är det bara en etapp kvar innan juluppehållet och det kanske blir ett GP. Då gäller det att vara på tårna. Ses på torsdag grupp 1 och 2.

UP AND AWAY!!!

2 kommentarer:

  1. Gott jobbat på etappen! Själv sitter jag på drifttagning i england. Inte någott cykelliv precis. Sena kvällar med fet mat, öl, och absolut ingen motion.

    SvaraRadera
  2. Låter som uppladdning. Du kommer vara urstark när du är tillbaks. Eller bra motivation i alla fall. :)

    SvaraRadera