lördag 12 januari 2013

LCK´s nya lokal samt lite primitiv jakt med fika som byte

Bestämde mig för att göra ett besök vid Lidköpings CK´s nya lokal som är LAIK´s gamla omklädningsrum. Det blev faktiskt riktigt fint och bra jobbat alla som hjälpte till med flytten. Jag tillät mig att köra ett litet pass som gick sådär, då jag är lite ur form, men omgivningen var utmärkt. Svalt och skönt. När de 4 nya Monark Ergomedic levereras (förhoppningsvis i slutet av januari), kommer det bli riktigt roligt att samla lite medlemmar och köra några pass ihop.








Nu har jag kommit igång hyfsat med löpning och är på gång att bygga upp de muskler som människan är designad till att nyttja, genom att springa i skor med väldigt tunn sula och använda den så kallade Fore-Foot tekniken. Jag har nämligen köpt mig ett par FiveFingers skor med Vibram sula av modellen M´s Bikila LS. Löpningen känns verkligen bra och stabil. Den största nackdelen hittills är att jag har får en rätt så intensiv träningsverk i vaderna varje gång, då jag p.g.a. sjukdom har haft lite för långa uppehåll mellan löprundorna. Jag hoppas på att det ska bli lite mer regelbundet och är nyfiken på hur eller om min löpning kommer att utvecklas. Hör av er om ni är sugna på barfotalöpning eller hur mitt lilla test går. Kanske du också är en ursprungsmänniska som vill gå tillbaka till rötterna och börja springa på riktigt.

P.s. Naturligtvis ingick fika efter passen i form av kaffe och lussekatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar