fredag 2 november 2012

Monark Ergomedic 818E


Någonting som alla cyklister bör ha tillgång till är en just en sådan testcykel. De är stabila, har cykelkänsla och bra inställningsmöjligheter för sadel och styre. Problemet med de vi har i klubblokalen är att svett har fått "sadelstolparna" att rosta, vilket gör dem tröga att justera. Jag försöker att uthärda minst ett intensivt pass på ca. 60min i veckan, men det är verkligen en mental prövning när man tränar själv. Bra musik hjälper en del, dock inte hela vägen. I stort sett varje gång jag sitter på testcykeln kommer tankar om att korta av passet, men oftast håller jag stånd och vid hälften av passet kommer viljan tillbaka att slutföra vad jag startat. Det ger nog säkert en hel del att träna på en sån här så länge man håller kvar vid det tänkta programmet. Jag rekommenderar att ni är ett gäng som kör ihop och att du nämner det programmet. Då kan du inte avvika utan måste fullfölja annars får du säkert elaka kommentarer av dina kamrater och det vill man ju inte få. Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar