söndag 25 november 2012

PTdE Etapp 3

Kroppen och psyket hade repat sig och jag kände mig taggad som fasiken. På måndagen körde jag lite lätt ute med Johan Odh och på tisdagen körde jag mitt obligatoriska kvällsspinning. Mina lårmuskler kändes ganska trötta och ansträngda, men jag kunde ändå trycka på rejält och uthärdade smärtan bra. Egentligen var det lite för hårt pass med tanke på att det var dagen innan Etapp 3, men jag är ute efter kvalitetspass på veckodagarna.

På onsdag var det dags att köra och jag var revengesugen. Banprofilen såg ut att passa mig och jag fokuserade på att cykla efter en bra tid och bonussekunder för att klättra. Det var jäkligt jobbigt under nästan hela loppet och gårdagens pass gjorde sig påmint i benen, men trots det lyckades jag få totalt näst bästa tid. Tyvärr inte bästa då det verkar som om Robert har paxat den och förmodligen inte kommer att lämna ifrån sig den utan en hård fight.

Från grupp 1, till grupp 4, till grupp 2. Inte konstigt att jag i "media" kallas för Jojon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar