onsdag 31 oktober 2012

Sportmässan 2012 på Elmia


 Vintertiden är här och träningen har minskat! Då är det ett bra tillfälle att kika på vad som finns på marknaden 2013 och eventuellt göra några fynd. Bl.a. köpte jag en gaffelpump och ett cykelställ där jag fick 40% i avdrag. Mässan i sig var ganska tråkig. Trodde att den skulle vara betydligt större med massor av cyklar och tillbehör att kika på och kanske få inblick i lite andra sporter. Jag var där med ett riktigt trevligt gäng och naturligtvis min familj och hoppas på att jag sått ett frö i min dotters huvud som gör att hon i framtiden blir sugen på cykel precis som sin far. På mässan fanns även lite lokala köpmän i form av Evalds MTB Garage som hade en välbesökt monter bestående av många fyndgalna kunder som säkerligen hittade något gott ibland kläder, verktyg och cykeldelar.




 "Vänta lite! Vad är detta?" Jag hade läst i cykeltidningen Kadens om boken Bergtagen som jag hade blivit otroligt sugen på då jag älskar backar och har en dröm om att ta mig an riktigt tuffa stigningar i Europas cykelländer. Du vet: Belgien, Spanien, Frankrike och Italien. Vilken tur att det satt en liten, trevlig gubbe bakom ett skrivbord med högar av denna bok och jag kunde omöjligt motstå att köpa den efter lite cykelsnack. Är jag en bergscyklist? Ingen aning. Vill jag vara en? Självklart!

Har funderingar efter att jag är klar med min utbildning att avverka alla backar som finns med i boken systematiskt och under en lång period. Någon som vill göra mig sällskap?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar