torsdag 28 februari 2013

Pro Tour de Evalds Avslutningen

Nu är det över! Äntligen över! Samtidigt som det har varit otroligt skoj, så är det ändå skönt att alla etapper är avklarade. Trots mycket tekniskt strul, känns det trots detta att humöret har varit bra hos alla (utom Karl möjligtvis som förmodligen har åkt ur flest gånger) deltagare. Min sista etapp gick inte så jätte bra för att jag hade lite förkylning i kroppen, men den gick tillräckligt bra för att jag skulle få den placering som jag förväntade mig i slutändan. Nämligen tvåa i hela PTdE och nästan vann poängtävlingen. Jag tror även att en del av de som jag besegrade ser fram emot att sätta mig på plats när vi kommer ut i verkligheten.

Avslutningsfesten på Lumber & Karle var som vanligt mycket trevlig med många bra samtalsämnen eller samtalsämne i singular, då vi bara snackar cykel och till det serverades otroligt god mat. Och som vanligt kunde jag inte hålla mitt löfte till min sambo att inte köpa något. Det blev ett riktigt snyggt set med byxor och tröja av Pearl Izumi som Christian Fåglum och Evalds MTB Garage fixat fram och ett par läckra brillor av SH+ som Jimmy Evaldsson från Evalds MTB Garage erbjöd till ett förmånligt pris. Det är svårt att motstå när utrustning är så pass billigt. Problemet är bara hur jag ska smuggla hem sakerna utan att min sambo tar mig på bar gärning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar