lördag 9 februari 2013

Etapp 11: Näst sista plågan

Vilken tuff etapp, men det lönade sig att myscykla i klubblokalen dagen innan. Kände mig superstark, tror jag. I förhållande till en del av de andra i alla fall. När starten gick, hakade min grafik upp sig, så jag fick starta en egen server. Ungefär 3 minuter efter de andra var jag i full gång att ta mig an utmaningen. Jag bestämde mig för att endast ligga på den största klingan i fram, vilket jag lyckades precis med för det var inga dåliga stigningar. När det lutade upp emot 10%, var jag tvungen att ta i rejält, men som tur var de inte så många och inte så långa. Tyckte jag. En del hade en helt annan uppfattning. En sak som kändes skönt var att Christians Sääv´s (som ledde av de som var anslutna till gemensam server) dataskärm visade att vi befann oss på samma plats, vilket betydde att jag hade kört in den förlorade tiden och kunde lätt räkna ut hur långt framför jag låg till de övriga. Tråkigt var dock att Karl "som vanligt" tappade kontakten till datorn och var ute ur spelet denna dag. Det som var tråkigt för mig var att han låg väldigt långt efter och jag hade kunnat tjäna en hel del tid. Nu ska han köra om etappen på söndag och som vanligt kommer väl han att vara taggad och få till en mirakulös tid. Jag väntar nervöst!

Typ 3 km innan mållinjen hände det värsta tänkbara! Cykeln tappade kontakt med datorn! Jag klev av cykeln lugnt och sansat utan några aggressioner och tryckte på de tre knappar i följd som  programmet kan visa när man är i meny´n och datorn tappat kontakt med sändaren som sitter på cykeln. Då kom texten "pause", texten försvann och bilden började rulla igen. Fan va gött. Med en riktigt bra tid på gång, kunde jag koppla av och galoppera in i mål. Anledningen till att det fungerade att göra så för mig och inte för Karl som också provade att göra så, tror jag beror på att jag cyklade själv och det räknades som ett träningspass medan Karl var ansluten till en server och hade motståndare och då fungerar det inte att pausa plus att det räknades som tävling.

Kadens
Grupp 2 kämpar


Display

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar