lördag 2 februari 2013

Etapp 9 och 10

Etapp 9: Gick väl sådär. Var riktigt slitsamt. Jag har lagt märke till om jag kör ett hårt spinning pass på tisdag, vilodag på onsdag och sedan tävling på torsdag, känns benen rejält stumma och mjölksyran slår in tidigt under loppet. Jag ska försöka att testa med att köra ett lugnt testcykelpass på onsdagen för att se om det hjälper. Fick ändå totalt tredje bästa tid, men jag är lite orolig över Tommy och Karl som verkar vara på hugget. Hamnade även efter i poängtävlingen tack vare att dessa två var tvungna att prestera på denna etapp.



Etapp 10: Lite udda system på denna etapp. Man skulle lägga in ett spöke att följa och ange vilken snitthastighet man trodde att man kunde uppnå. Genom att lägga in snitthastigheten på spöket kunde man då ligga på rulle. Det var lite dividerande och eftersom jag kände att jag inte hade något att förhålla mig till, bestämde jag för att ta i rejält. Jag valde 51 km/h vilket var riktigt högt, men det fick en del i gänget att höja sina snitt och kanske var det ett taktiskt korrekt, dock omedvetet val. Den person som kom i mål närmast den uppskattade snitthastigheten fick dessutom alla bonuspoäng och sekunder och jag var nog så långt ifrån det gick att komma. Tur i oturen var Lennart den som gjorde den bästa uppskattningen. Eftersom han inte har så många poäng, hoppas jag att det förblir så. Det är några som ska köra om p.g.a. tekniska problem och Tommy är en av dem. Han hade otur på etappen lät det som när han vrålade och var nog överlycklig över att köra om på söndag. Tommy ska vara bortrest nästa vecka, vilket gör att jag kanske har en chans att ta tillbaks ledningen i poängtävlingen vid kommande etapp om tekniken fungerar felfritt. Lite nervös över Karl kan vara riktigt stark. Det verkar bara gå rätt upp för honom numera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar