tisdag 23 oktober 2012

Tiden för en cyklist

Nu har jag skaffat en ny cykeldator, Specialized SpeedZone Sport Wirelesswww.evaldsmtb.se till min finaste MTB. Den största anledningen till att jag var tvungen att ha en är för att smidigt se vad klockan är då jag ofta blir försenad till middagar och att det kan vara roligt att se hur långt och fort jag har cyklat.

Denna cykeldator har precis det jag behöver:
  • Speed, 
  • Average speed
  • Maximum speed
  • Odometer
  • Trip meter
  • Clock
Den är lätt att programmera, få knappar och stora tydliga siffror. Dessutom ett fäste som gör att man kan vinkla datorn.
I denna modemedvetna kultur är det också viktigt att allt på cykeln matchar och jäklar vad snyggt det blev med lite mer vitt på cykeln. Supernöjd med de vita detaljerna på min Scott Scale 29 Pro. Snyggast i skogen. Synd bara att det inte finns någon där som kan hålla med då det oftast blir träning i ensamheten. Kanske finns någon älg eller hare som spanar in cykeln när jag studsar över rötterna i Råda.





P.S. jag har hört att man sällan under MTB-tävlingar har cykeldator, men oftast på träningshoj. Varför har man det inte på tävling? Image eller onödigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar