torsdag 23 maj 2013

Tack & lov för vår lokala cykelbutik Evalds MTB Garage!

Evalds MTB Garage i Lidköping

Hade inhandlat nya däck och slangar som jag med glatt humör monterade på landsvägscykeln. So far, so good. Dags att pumpa upp däcken ordentligt. Vad händer? Munstycket bara skjuts iväg av trycket och går inte att låsa fast ordentligt på ventilen. Jäklar vad förbannad man kan bli på en cykelpump. Det hjälpte inte heller att kasta iväg pumpen några gånger mot betonggolv och tegelvägg. Märkligt? Efter många försök som ledde till trött rygg och svett rinnande nedför pannan gav jag upp.

Idag har jag varit hos Evalds MTB Garage i Lidköping, förklarat mitt bekymmer och köpt den pump som Karl rekommenderade. Fungerade perfekt. Det blev en Blackburn Pump Airtower 2 med livstidsgaranti.


Blackburn Pump Airtower 2
Nya vita däck


















 Nu är jag lugn igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar