onsdag 15 maj 2013

Många tuffa lopp framöver!

Hårdträningen har börjat och har hittills rullat på bra. Känner dock inte att jag har förbättrats särskilt mycket om jag jämför mig med de starka deltagarna på Lidköpings CK´s Tisdagsträningar. Blir ju ifrån åkt hela tiden. Kan bero på att jag kör på hårt fram till Söndagen och har en vilodag på måndagen, vilket gör att mina ben blir jätte tröga och jag drar på mig mjölksyra nästan omedelbart. Hoppas att det släpper snart och att jag blir överraskad på hur stark jag blivit :-).

Tanken är att jag ska köra på väldigt hårt fram tills onsdag nästa vecka och därefter bara köra lugna pass fram till första tävlingsdagen den 25 maj och hoppas att benen har vaknat den 26.

Många tävlingar på gång, men jag satsar på Velofondot i Vårgårda och hoppas att jag kan prestera lite i alla fall. Fram tills idag har jag bara kört ett  motionslopp på MTB som heter Dalsland XC. Väldigt trevlig och behaglig terräng för en landsvägscyklist. Hamnade på en 26:e plats av över 400 deltagande i min klass med tiden 02:23:29. Ser bra ut på pappret, men det säger bara vilket motstånd det var eftersom jag inte alls är bra på MTB.

Årets tävlingar hittills i kronologisk ordning efter datum:
  • 25 maj: Kinnekulle Cyclassic
  • 26 maj: Kinnekulleloppet
  •  9 juni: Halvvättern
  • 15 juni: Vätternrundan
  • 17 aug: Cykelvasan
Upptäckte precis i skrivande stund att Cykelvasan krockar med Velofondot i Vårgårda och eftersom jag har anmält mig och betalt Cykelvasan, så blir det inget Velofondo i år. Fasiken också! Hur kan de förlägga två stora händelser samma dag. Får väl satsa nästa år istället då!


Strax innan starten på motionsloppet Dalsland XC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar