torsdag 7 mars 2013

Kvällspass, protein, vårkänslor och väldigt mycket motivation

Oj, va skönt det var att komma ut med min (delvis avsiktligt) tunga MTB och pressa mig fram på torr asfalt denna vindlösa vinterkväll. Jag hade kunnat vara ute hela natten om jag inte hade sysslor hemma som väntade på mig. Det är viktigt att fylla på depåerna, ladda upp och återhämta sig med rätt energi. Det kan jag ingenting om utan kör på det som jag tycker är näringsrikt och gott. Nu hade jag bestämt mig för ett långkok med mycket protein som stod och puttrade på spisen under min kvällsrunda, övervakad av min tålmodiga sambo och dotter. Tack vare "radiokommunikation" kontaktade jag dem när det var dags att tillsätta ytterligare ingredienser till soppan och jag kom lagom hem när det var dags att lyfta av kitteln från brasan.

Hälig kvällstur
Garbanzos: Spansk soppa med kikärtor



Nästa dag sken solen och vårkänslor kröp över hela kroppen. De fick mig att ta en kort löprunda, vilket inte är så jättevanligt för att vara jag, men lite omväxling är inte fel. Jag är dock rädd att när cykelsäsongen drar igång på allvar, kommer springskorna att slängas i ett hörn och förbli oanvända fram till hösten, men ska försöka att i alla fall få minst ett intervallpass gjort per vecka. Hur som helst är jag enormt sugen på att träna hela tiden. Hoppas det håller i sig ett tag.

Bild tagen från balkongen
"När man börjar se cyklister ute på vägarna, det måste vara ett vårtecken!"
"Förutom när du ser mig. Jag är ute året om."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar