onsdag 24 oktober 2012

Mörkt ute, ljust inne!

Nu när det blir mörkt tidigt och jag inte känner för att cykla ute och ta på mig en massa kläder samt se ut som en julgran, så finns det lite sköna spinningpass på Friskis & Svettis. Oftast kör jag ett spinning-puls pass på tisdagar kl.19.30 med spinningsledaren Kajsa som tidigare har jobbat på cykelgymnasiet i Skara. De första passen jag kör brukar gå snabbt, men när man har kört några gånger, blir det rätt så tråkigt och jag får kämpa varje gång för att hålla motivationen uppe. Jag försöker föreställa mig att jag cyklar i pyrenéerna som är en dröm, för att orka med passet och då blir det lite lättare. Hösten/vintern har precis börjat, men OJ vad jag längtar till sommaren. Jag älskar verkligen att cykla under riktigt varma dagar, typ +35°C, men i år har det rent ut sagd varit förjävligt väder. Jag får hoppas på 2013. Nu ska jag inte grina mer för det utan gå vidare och se framåt. Snart börjar Pro Tour De Evalds och då gäller det att vara stark. Många pass både inne och ute, i regn och rusk och förhoppningsvis några dagar med knappt någon vind och torrt underlag



Jag och min sambo har fixat ett schema så att vi båda kan få den träning vi behöver. Hennes pass på tisdagar slutar runt kl.19.20 och då går jag till gymmet med Ellie och så växlar vi. Träning och andra saker går att lösa om man har barn, det gäller bara att vara öppen och lite kreativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar