söndag 3 augusti 2014

Cykelvasan närmar sig

Nu är det mindre än två veckor kvar till Cykelvasan och att få svar på om jag klarar av min målsättning som innebär att komma i mål på under 3 timmar. Jag har tränat på hyfsat med lite blandade pass, dock så upplever jag alltid att jag tränat för lite. Det kanske jag på sätt och vis har för att få en bra placering, men jag tror att det räcker för att uppnå mitt personliga mål. Kommande veckan ska jag försöka att köra riktigt tuffa pass och sedan den sista veckan låta kroppen återhämta sig med lite försiktiga rullpass. Dagen innan ska jag även försöka få till några intervaller i Sälen innan läggdags.

För att bli lite taggad på passen, så har jag tagit hjälp av Strava som jag tycker i alla fall ökar min motivation en hel del. Idag tänkte jag skapa ett segment på en speciell runda som jag bestämt mig för att köra och som liknar Cykelvasans underlag och distans lite grann. Tanken var att idag köra sträckan och sedan skapa segmentet hemma utifrån den körda rundan, men det finns ett parti där jag brukar bli lite osäker och naturligtvis cyklade jag fel. Mest för att en katt distraherade mig. Det är väl bara att köra om sträckan en annan dag, men det hade varit trevligt att ändå fixat segmentet och haft en tid att utgå ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar